Saturday 19 November 2011

Salam semua

Salam semua kawan2 ..dah lama sangat tak update dan jenguk my blog ni...dah bersarang nampaknya...nak masuk pun kena selak2 sikit...banyak sawang..haa..haaa
Bukan apa..bila dah pindah rumah baru ni..laptop pun takde susah nak online...tapi itulah Allah permudahkan jugak urusan hambanya ini...dah duduk rumah baru ni..mmg lega giler..dekat sangat nak gi keja...tak yah rushing2..kuar dari umah kul 8.30..jalan kaki sikit(good kan for exercise),yang best sempat breakfast kat umah...then 10 minit sampai lrt...naik lrt tak sampai 5 minit dah sampai ofis...8.50pg dah sampai ofis..syukur jugak dapat babysitter yang memahami keadaan dan kekurangan aku..kadang2 aku terpaksa balik lambat...kul 8pm baru amik kids..babysitter still ok...insya allah semoga selamanya begitu...aku sentiasa ingat satu perkara..jika niat kita ikhlas dan berbuat baik sesama insan...pasti akan dibalas dengan kebaikan...cuma kita tak tahu bila kebaikan itu akan dibalas dan dalam bentuk apa...hanya Allah sahaja yang mengetahui..
Now..aku cuba untuk melupakan segala masalah dan cuba untuk bangkit dalam menghadapi fasa2 baru dalam kehidupan sekarang..bila weekend time anak2 balik ke rumah "sana"..aku ambil peluang ikut kawan2 join apa2 jer aktiviti..selagi ianya tidak songsang dan tidak menyalahi agama dan undang2 ok laa kan...so far aku rasa happy dengan life aku sekarang..almost 3 bulan aku hidup menyendiri..ditemani dengan anak2..kadang2 rasa sunyi bertandang..tapi aku kuatkan hati ...malas nak fikir...
Kadang2 bila berseorangan ni best jugak..banyak masa untuk muhasabah diri...dan fikirkan masa hadapan...
Aku selalu berdoa dan berharap semoga hari2 yang bakal mendatang dan yang akan aku tempuh akan lebih baik dari semalam ! Insya Allah....


No comments:

Post a Comment

Popular Posts