Wednesday 10 July 2013

Ramadhan datang lagi

Bulan yang penuh dgn barakah,bulan Ramadan al mubarak..semua umat islam diwajibkan berpuasa.di mana kelebihan bulan ini terdapat satu mlm menyerupai 1000 mlm kebaikan yg ada iaitu lailatul qadar.
Tahun ini merupakan tahun kedua saya diberi kesempatan oleh yg maha esa untuk  menunaikan ibadah puasa.Saya juga berharap semoga mendapat keampunan dari Allah atas segala dosa yang telah saya lakukan..
Kali ini hati saya sangat sayu,sedih bila mengenangkan akan bersahur sendirian,berbuka puasa alhamdulillah ada anak2 comel saya yg akan setia menemani saya..teringatkan mak dan ayah di kampung,teringin untuk berpuasa bersama mereka,saat ini saya sedang memujuk hati saya agar kuat dan tabah walaupun mmg berat untuk dihadapi..Alhamdulillah juga setelah hampir dua tahun hidup berdikari segala urusan banyak dipermudahkan oleh Allah Taala.
Saya juga mengimpikan sebuah kehidupan yang bahagia...adakah masih ada lagi
kebahagiaan untuk saya rasai setelah sekian lama hidup dalam keadaan bersedih...mungkin ada hikmah atas segalanya..perjalanan hidup saya sudah ditentukan oleh Allah sejak azali lagi..
saya perlu kuat dan tabah..insha Allah...saya sangat rindukan anak2 saya..saya juga sangat rindukan ayah dan mak di kampung..ya allah peliharalah keselamatan anak2 ku dan orang tuaku..
sebak sangat rasa..sedih..
semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna buat diri saya..

2 comments:

  1. salam ramadhan cik kak lily tuu.,ehHHee

    ReplyDelete
  2. Hello Blogger!
    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Popular Posts