Saturday 25 August 2012

Salam Aidil Fitri 2012

Salam semua...Selamat Hari Raya Aidil Fitri..Maaf Zahir dan Batin buat semua.Tahun ini 2012, saya rasa sangat gembira, happy tak terkata..seronok sangat dapat beraya dengan semua anak anak saya di kampung halaman saya...dapat beraya bersama ayah dan mak serta adik beradik, ipar duai dan anak buah serta cucu sedara saya..memang meriah dan best sangat...
Saya balik ke kg hari Sabtu, sehari sebelum umat islam menyambut idul fitri..saya balik bersama keluarga kakak saya..kami gerak dr KL jam 4.30am,sahur di tepi jalan..keadaan lalulintas juga sesak...kereta banyak dan trafik bergerak perlahan..singgah solat subuh di Bentong..dan kemudian sambung perjalanan tanpa henti..kami sampai dengan selamatnya di kg halaman jam 2.30ptg...penat rasa badan..letih tapi happy bila jumpa mak, ayah dan adik beradik semua...
Kami bersembang,bergelak ketawa bersama sama dan yg penting anak anak saya semuanya gembira dan happy.
Tahun ni jugak banyak perkara yg saya dapat rasai pengalaman seperti bayar zakat fitrah, shopping ikut suka hati saya but within my budgets...shopping for me..for kids ...mmg sangat best..dan tahun ini theme baju raya saya dan anak anak PINK...sangat cantekkk...heee..heee
Dan tahun ni juga saya dapat menunaikan solat sunat idul fitri...
Lepas solat, makan kejap..macam macam juadah yg ada..sate,lontong,kuah kacang,nasi impit dan yg best tapai yg dibuat oleh abg ipar saya..mmg sangat sedap...
Lepas tu kami ziarah ke umah pakcik kami dan makcik kami..cuaca agak panas.Lepas tu kami pulang ke rumah dan berehat..sampai umah makan lagi,sembang lagi..hee..hee..a best moment that i had!
mak dan ayah yang sangat saya sayangi dunia dan akhirat!

Apa yang saya boleh katakan..saya sangat gembira dengan momen momen yang indah,sepanjang tahun ini..walau srnelum ini dilanda badai dalam kehidupan saya tapi Allah itu Maha Adil...berkat kesabaran dan  Allah telah memberi kebahagiaan itu untuk saya rasai..saya gembira dengan kehidupan saya sekatang...sangat gembira..syukur ya!Allah...terima kasih Allah...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts