Monday 10 September 2012

September in memory

Part ni about myself...dalam bulan September banyak kenangan pahit dan manis yang pernah aku lalui..
6.9.2006 melahirkan anak aku yg ketiga Syahmi Wazien
9.9.2001 saat ini lafaznya aku terima nikahnya...
12.9.2011 saat ini termeterainya ikatan dengan lafaz aku ceraikan kau.....

Bukan aku ingin mengingati sejarah silam, tp itulah kenangan yang ada..kalau masuh bersama tahun ini dah 11 tahun bersama tapi itulah semua perancangan dalam makrifat Allah..kita hanya mampu merencanakan jika ianya hanya setakat itu..maka itulah jadinya dan aku dapat tahu ibunya begitu gembira apabila  ikatan perkahwinan ini terlerai..mungkin ibunya tersenyum kerana doanya dimakbulkan..aku hanya mampu berkata Alhamdulillah...
Adat resam rumahrangga ada pasang surutnya,itulah yg aku alami dan aku cuba pertahankan..namun aku hanya seorang wanita dan seorang isteri..kudrat aku,tidak mampu untuk menandingi kudrat seorang lelaki..aku hanya mampu buat apa yang termampu..selebihnya aku bermohon pada Allah berikan aku kekuatan dan petunjuk..
Dan hari ni setelah aku memohon kepada Allah,dan diberi petunjuk buat aku..Alhamdulillah aku bersyukur dengan kehidupan sekarang...syukur ya!Allah...terima kasih Allah atas nikmat kurniaanmu padaku..
Aku juga sentiasa beringat agar tidak lalai  kepadamu Tuhanku..bantu aku untuk menjadi hambamu yg lebih beriman..
Soal jodoh itu ketentuan Allah..cuma sekarang aku selesa bertemankan dia..jika dia jodohku..semuanya aku serahkan kepadamu Tuhanku..perjalanan hidup ini mmg penuh ranjau,onak,duri dan berliku..semoga aku tabah menghadapinya dengan tenang..insya allah...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts