Thursday 13 September 2012

bebelan mama

Salam semua...mlm ni apa yang saya nk tulis yea..anak2 dah tido..awal dorang tido ari ni, penat dan happy sangat kot dapat jumpa abg2 dia ari ni..skrg sambil menulis saya dengar suria fm..lagu jiwang saja.mmm..ari rabu saya terpaksa amik EL..emergency leave sebab babysitter saya balik kg sebab mak dia passed away..takziah yea akak!anak2 mama ni suka betul bila mama ada kat umah..main, gaduh,nangis...tu laa kerjanya.
Saya ni mmg tak suka cuti tanpa sebab, tapi ni sebab anak terpaksa laa kan..bila time macam ni..ni la kebaikan nursery vs babysitter..ye la semua perkara ada pre and cons kan..adat laa tu..tapi tu laa kerja saya ni ada SOP, Target tu yang susah sikit nak cuti...bcoz of my kids..i will do!
So, ari rabu tu lepak @ home jer.bermalas -malasan di rumah...nak tido, tak jugak tido.hee..heee...
So, mlm tu dah pening cmana dgn hari khamis?nak tak nak terpaksa mintak tolong bapak dorang jaga..nasib baik dia nak jaga..so esok jumaat anak sedara saya jaga...syukur...bila time susah ni ada yg sudi tolong..
Saya memang pening bila fikir soal anak ni, sayang anak kan!ada ke orang tak sayang anak..saya akan buat apa sahaja untuk anak saya...
tadi petang, bila saya sampai rumah, si comel terus berlari dapatkan saya..saya tahu dia rindukan saya..syukur skrg tgk anak2 happy dan boleh terima keadaan yang berlaku..walau penat, saya sentiasa berfikir dan akan buat yang terbaik untuk anak2 saya..mama tidak mengharapkan sebarang balasan dari anak2 mama, cuma mama harapkan anak2 berjaya dunia dan akhirat dan doakan untuk mama bila mama tiada lagi nanti..
Bila terjadinya perpisahan, banyak hikmah yang saya dapat..ikatan,hubungan kasih sayang antara saya dan anak2 semakin kuat.saya makin mengerti erti dan perasaan kanak2, sebelum ni saya sangat sibuk dengan kerja,balik lambat,sebab nak cari duit,sepatutnya tugas itu seorang suami yang pikul..tapi terbalik sudah.
Sekarang masa sangat sesuai..the right timing,saya boleh balik kerja awal, no ot, no work @ wekend,masa sangat banyak utk anak2 dan diri saya serta Allah sentiasa memberi rezeki buat saya dan anak2, syukur Alhamdulillah..
Tak sabar nak tunggu Sabtu, waktu untuk bersama anak2, kami akan ke Lost world sunway tambun,ipoh.Mama harap anak2 mama happy..duit habis takpe yang penting anak2 gembira..duit boleh dicari..kasih sayang kita kena semai..mama sayangkan anak mama semua!
Nanti kita naik tren..mesti best kan!Sekarang mama tgh work hard kumpul duit nanti kita pergi Legoland pulak...mesti best kan!tengok iklan tu mcm best giler...
tunggu time cuti sekolah kita pergi, pastu mama plan nak bawak korang g singapore..universal studios!insya allah...doakan mama dimurahkan rezeki sokmo dan sihat selalu yea!
Mama mesti kena sihat sebab nak jaga anak2 mama kan....ok laa dah abis idea nak bebel...nnt mama update kat blog ni pas kita balik dr sunway,tambun

No comments:

Post a Comment

Popular Posts