Tuesday 1 May 2012

Labour Day

1May....setiap tahun kita diberi cuti khas untuk semua insan yang bergelar pekerja...dan seharusnya dan semestinya kita semua diberi cuti dan menikmati cuti tersebut..cuti ini termasuklah jugak untuk wanuta yang bergelar surirumah...seharian penat menjaga anak, mengemas rumah...kerja yang memang tak pernah abis..dr pagi sampai malam...bak kata 24 x 7 .Itulah resam tugas seorang wanita yang bergelar ibu dan juga pekerja.
Bagi aku tugas aku sekarang amat berat...pikul tanggungjawab as a mother dan juga father...tapi aku anggap itu semua cabaran yang harus ditempuh dengan sabar..yang penting kuatkan hati..tabah dan hadapi dengan tenang...
Hari ni...aku bangun lambat jugak...pastu kemudian surf internet ....tgk2 jam dah kul 2 ptg...janji dengan Syahmi dan Aleesya nak bawak dorang g Jusco Au2...bila aku dah siap solat zuhur..hujan turun...angin pun kuat...mmm..muka abang dah masam....adik pulak dah tertido...
Aku pun takde idea nak masak apa...janji nak pergi rumah kawan lama kat batu caves..entahla camana...tengok pada keadaan dan cuaca....better stay at home...aku mmg penat..kalau anak2 demam ...kesian kat dorang...sebab tu aku pastikan anak2 makan suplement..like vitamin c, scott emulsion sebagai prevent...Alhamdulillah..dorang mmg anak2 yanf sihat..even demam sikit2 masih aktif...rasanya dah tersasar topik kita ni....
ok...pada pendapat aku as a worker...kiranya cuti ni sebagai tanda penghargaan buat kita yang diiktiraf sebagai pekerja..bermakna tak kiralah sumbangan kita kecil atau besar..janji kita menyumbang tenaga, masa kita untuk kepentingan dan pembangunan negara dan sudah tentulah untuk ekonomi negara dan keluarga...
Syukur kita berada di bumi yang bertuah ini...aman...damai...
Sekianlah celoteh saya hari ni....ditamatkan dengan Happy Labours Day ......Selamat Hari Pekerja.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts