Tuesday 22 May 2012

Lega rasa...

Pertama sekali tahniah kepada kawan2 yang berpuasa sunat pada hari ni..yea 1 rejab..banyak fadhilatnya....saya sedih sbb saya takboleh berpuasa sebab masalah wanita.huuu.huuuu..mlm td pun bnyk yg update kt fb tentang kelebihan bulan rejab...antaranya doa kita dimakbulkan oleh Allah...insya Allah...saya cuma mampu menadah tangan dan berdoa yang baik2 sahaja sepanjang perjalanan hidup saya ini,insya Allah..saya juga dah bgtau kat dia.supaya dia juga berdoa yang baik2 ...mmm..tapi tak tahulah isi kandungan doa dia...
Hari ni saya berjaya berterus terang dengan seseorang agar dia faham keadaan dan situasi kita..perghhh lega betul rasa..selama ini sikap saya suka pendam dalam hati sebab nak jaga hubungan,jaga hati,jaga perasaan..tapi orang macam tak faham...lebih baik saya berterus terang agar keadaan kembali ok.Saya tak suka gaduh dan masam muka..nanti saya sedih...saya sayangkan kawan,sahabat,teman,anak2 saya sudah semestinya.
Banyak jugak saya belajar dari sikap kawan baik saya, dari dia saya belajar untuk jadi tegas dengan diri sendiri,ini sangat penting agar orang tak pijak kita dan untuk keselamatan diri kita,juga bagaimana cara kita berhadapan dengan org yang tak paham,mmg kita kena berterus terang tapi lepas tu kita akan rasa lega,niat kita bukan untuk bergaduh tapi agar dia faham keadaan dan situasi kita,
Apa yang boleh saya rasa sekarang..lega dan tenang.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts