Tuesday 12 June 2012

Me tonite

Bila difikirkan memamg patut saya melupakan dia..lupakan terus barangkali..dia juga mungkin begitu..biarlah keadaan yang menentu segalanya...perjalanan hidup perlu diteruskan selagi Allah memberi peluang kepada kita di atas muka bumi ini..
Jika dia ...adalah dia..mungkin dia..tapi jika bukan dia..maka itu bukan dia..
Fitrah manusia memerlukan pasangan yang boleh memahami, sehati sejiwa..tapi bila ujian dan dugaan datang..mampukah padangan itu mempertahankan hubungannya?di situlah letaknya kekyatan sesebuah hubungan antara dua insan...jika rapuh hubungan itu,maka hubungan itu akan berakhir....
Konsep hubungan dua insan itu perlu difahami kedua pasangan,yg penting dlm sesebuah hubungan ialah jujur,jika jujur maka hubungan itu akan berlangsung dlm suasana yg harmoni..cintakan pasangan kita kerana Allah..insya Allah,selamat...
Apa yang telah terjadi pada saya,impaknya sangat besar dan mendalam...kira akan sentiasa muhasabah diri kita..perkara lepas yg tidak baik harus ditinggalkan..mencintai perkara kebaikan...
Doa saya moga Allah memberi yang terbaik buat saya..itu sahaja.Segala dugaan dan rintangan sebelum ini mungkin kaffarah atas segala dosa saya..saya redha dengan apa yang berlaku..kita mesti bersangka baik dengan Allah kerana segala apa yang berlaku kesemuanya tersembunyi di dalam makrifat Allah..kita sebagai hambanya harus berdoa dan terus berdoa semoga Allah memberikan yang terbaik buat kita...
Apa yang saya tahu setiap orang berhak untuk hidup bahagia di dunia dan juga Akhirat.insya Allah....

No comments:

Post a Comment

Popular Posts