Wednesday 12 October 2011

Miss J @ Single Parents

Malam ni tetiba saya rasa nak bercerita ..bukan untuk membuka aib diri sendiri tapi cuma untuk meluahkan apa yang aku rasa..genap hari ni sebulan aku bergelar ibu tunggal atau dengan nama lain Miss "J"..suatu gelaran pada suatu masa dulu yang mmg sangat aku geruni dan takut..yea mmg aku takut dan rasa tak sanggup nak memikul gelaran ini..tapi sudah termaktub gelaran ini menjadi milik aku sekarang..segala apa yang telah berlaku pada masa silam akan aku jadikan pengajaran dan iktibar..semoga ada hikmah di sebalik semua yang berlaku ini !

Kadang-kadang aku terfikir bila aku sendirian..walaupun aku keseorangan sekarang..tapi aku ditemani oleh anak-anakku dan aku juga berfikir Alhamdulillah aku mempunyai pekerjaan yang tetap dan mampu untuk menanggung anak2 ku..bagaimana agaknya nasib ibu tunggal yang tiada pekerjaan ditinggalkan pula oleh suami mereka? sungguh kasihan kan...aku mmg bersyukur dengan apa yang telah Allah kurniakan pada aku sekarang..walau sekarang aku rasa agak penat,letih menghadap kerja di ofis ..dan bila pulang ke rumah...menyiapkan kerja rumah dan menyiapkan keperluan anak-anak.memang aku akui aku terlalu penat dan kadang2 aku rasa stress...tapi itulah ujian bagi seorang wanita yang bergelar ibu...aku harus menjadi kuat dan tabah demi anak-anak ku..

Fokus utama aku sekarang adalah merancang masa depan anak-anak..agar anak2 aku berjaya..dan menjadi anak2 yang soleh dan solehah...itu sahaja harapan aku dan sudah semestinya aku juga ingin berjaya dalam hidup aku..semoga Allah mempermudahkan segala urusanku..Amen

Aku juga selalu berdoa semoga aku diberikan kesihatan yang baik serta mengurniakan kesihatan yang baik buat anak2 aku juga...dan juga insya Allah bermula bulan depan..aku akan berhijrah ke tempat baru dan memulakan kehidupan baru..tinggalkan kenangan lama yang pahit ..akan aku kuburkan ia buat selama-lamanya...

1 comment:

Popular Posts