Saturday 15 October 2011

Scary sangat !

Ni saya nak ceritakan kisah pada hari Khamis (13/10/2011)..saya cuti pada hari tu sebab nak settlekan hal ..then lepas dah settle major things ..saya menuju ke Ampang,dah janji ngan bakal housemate nak tengok rumah yang bakal diduduki...so saya naik star masjid jamek menuju ke Cempaka..dari sana saya take bus untuk ke apartment yang bakal saya sewa...alamak terlepas pulak..tak perasan apartment tu kat bahagian dalam sikit...saya ingat btul2 tepi jalan..saya call bakal housemate tu..luckily dia baru balik dari kerja then dia fetch saya..pastu kami menuju ke rumah...Ok laa umah yang saya nak duduk ni...standard laa umah bujang kan..so perabot tak banyak..then saya dah tgk master bedroom ok..luas dan attach ngan toilet..so ok laa kan...so saya pun dah puas hati...bayar sikit deposit..pastu housemate tanya camana nak balik..dia hantar saya ke lrt Cempaka...
So..kat sinilah drama itu bermula..saya mmg tak perasan..ada a few foreigners opposite saya dalam tren tu...bila ntah saya terperasan dia mcm stare looking at me...pelik! saya berdoa banyak2 jangan jadi apa2...saya pegang handbag kuat-kuat..then bila sampai di masjid jamek,saya turun nak take LRT ke Kelana Jaya..ok laaa saya ke platform bawah..tetiba mamat berjanggut dan berjambang itu ada kat sebelah saya..lagi laa saya takut..makin dekat jer dia berdiri sebelah saya...memula saya buat bodo jer laa..then train tiba...saya masuk...dia pun masuk berdiri kat sebelah saya....aduhai...takut !saya takut !...tetiba ada seat kosong saya duduk,nak dijadikam cerita ..seat sebelah saya pun kosong...dia pun duduk kat sebelah saya..dekat laa kan ngan saya..siku dia berlaga tangan saya..aduhai lagi laa saya takut !saya pelik dia ni nak turun mana..semua stesyen dia tak turun..bila sampai KJ..cepat2 saya bangun..saya lari dan tunggu depan lif..tetiba dia terpacak sebelah saya..nasib baik lif tu ada orang lain..pastu saya cepat2 lari turun tangga dan ini memang saya tak boleh lupa...dia ada kat belakang saya sedang mengekori saya..saya lari laju dia makin laju...saya kat bus stop nak tunggu feeder bus...dia pun duduk kata situ gak..nasib ada orang lain..saya duduk kat orang2 ramai..tapi dia duduk kat bangku depan saya...kemudian saya tak tahu nak buat apa..saya call seseorang bagitahu saya takut ada orang ikut saya..tetiba dia bangun dan blah dari situ..saya mmg perhatikan..kalau2 dia datang lagi...fuuhh! lega dia dah takde...pengalaman yang sukar dilupakan dan sangat menakutkan....
So...moral of the story..kalau rasa macam kita mencurigai ada orang ikut kita...make sure kita ada dalam kelompok orang ramai dan kalau rasa takut lagi...report jer laa kat polis kan...
Memang malam tu takut sangat....syukur pada Allah kerana selamatkan saya dari perkara2 yang tidak baik !

Teringat pulak kisah lama...masa saya study kat UTM skudai,saya dari KL turun kat stesyen bas Larkin,dari sana saya beratur nak naik bas balik utm..masa beratur...saya tahu ada orang berdiri belakang saya..masa tu pulak saya pakai bag sandang belakang...masa saya nak bayar tiket..macam lama giler pakcik bas tu nak amik duit dan bagi tiket..rupa-rupanya ada pencuri kat belakang saya...dia curi wallet dan handphone Nokia(dulu kan saiz mcm botol air)...saya tak perasan lagi...bila dah duduk...saya amik beg..pastu bila buka jer beg tgk takde dah barang saya....2 ekor pencuri tu dah larikan diri...saya jerit bgtahu pakcik bas...wallet dan hp saya hilang...dia boleh buat tak tahu dan kata pergi laa kejar ! Gila tui !memang saya tahu dia berpakat ngan pakcik bas tu...sedih sangat !
Pengalaman itu memang sangat berharga dan boleh jadikan pengajaran buat kita supaya lebih berhati2 selepas ini !

No comments:

Post a Comment

Popular Posts