Sunday 2 October 2011

Sifat manusia

Lumrah kehidupan jika kita berada dalam kesusahan dan pelbagai masalah yang menimpa..saat ini kita akan tahu siapa kawan..siapa lawan kita...sewaktu kita dalam kesenangan..ramai kawan yang menghampiri..bila kita dalam kesusahan..semua kawan hilang..yang ada hanyalah keluarga kita dan teman2 rapat yang memang sayangkan kita...dan juga saat ini ..saat kita dalam kebuntuan..apa yang harus kita lakukan...dekatkan diri kita kepada Allah..Tuhan Rabbul A'lamin kerana Dia yang menciptakan kita...dan hanya Dia yang maha mengetahui apa yang telah berlaku dan bakal berlaku kepada kita..

Saat saya berada dalam kebuntuan,kebingungan,mencari penyelesaian kepada masalah yang berlaku..Alhamdulillah saya bertemu dengan rakan2 usrah dan Naqibah yang sentiasa mengingatkan diri saya kepada Allah....itulah sebaik2 nya...Alhamdulillah saya bersyukur kerana saat saya buntu saya tidak terpesong dari Islam dan tidak melakukan perkara2 di luar kawalan kerana kita mesti berpaksikan dan bertauhidkan kepada Allah s.w.t...

Alhamdulillah..Alhamdulillah..itu yang dapat saya ucapkan...tapi saya agak bingung juga dengan orang yang sebelum ini berkawan dengan saya..but sekarang seakan menjauhkan diri...saya pun tak faham..
Dan juga saya tahu dan faham dengan jenis orang yang bermuka-muka..cakap lain..buat lain..depan  kita berlagak baik..belakang kita mengata macam-macam...dan bila ditanya tidak mengaku!Pelik dengan manusia begini...
Sebab itu..saya harus menjauhkan diri saya dari orang2 macam ni...suka menabur fitnah padahal dia memang tak tahu apa-apa...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts